- Hjem
- Cases
- Arturel
Arturel & Looja - Skaberen af harmoniske rum
Læs mere om hvordan vi lancerede en ny webshop, forbedrede tracking, og skabte skarpere annoncestrukturer for vores kunde Arturel.
Baggrund om Arturel
Arturel står stærkt som leverandør af akustik kunst – ikke kun for at dæmpe lyd, men også for at skabe æstetisk værdi i ethvert rum. De kombinerer kunst og teknik for at tilbyde produkter designet til ro og velvære. Deres akustikpaneler er ikke kun effektive, men også en fryd for øjet.
Udfordringen
Arturels vision strakte sig længere end Danmarks grænser. De ønskede at cementere deres tilstedeværelse i Danmark, efterfulgt af en ekspansion til Europa og derefter USA. På trods af tidligere forsøg gennem andre bureauer, var den ønskede vækst stadig uden for rækkevidde.
Vores mål
Vi prioriterede en dybdegående strategi, hvor førsteprioritet var at etablere os solidt i Danmark. Efter denne indledende succes vendte vi blikket mod nøglelande som Sverige, Norge, Holland, Belgien og Tyskland, og ekspanderede effektivt inden for en tidsramme på 6 måneder.
Strategi
1. Ny webshop, forbedering af tracking og skarpere annoncestruktur:
Ny webshop: For at sikre en glidende og professionel oplevelse for Arturel’s kunder, blev der udviklet en ny, konverteringsoptimeret webshop. Her blev det essentielle ikke bare at sælge produkter, men at afspejle Arturel’s brand og kvaliteten af deres produkter.Med et elegant design og brugervenlige interfaces kunne kunderne nemt og effektivt interagere med Arturel’s brand.
Forbedret tracking: I den digitale tidsalder er det afgørende at have korrekt og dybdegående data. Med den nyimplementerede serverside tracking og offline conversions mm. kunne vi nu med større præcision tracke kunderejser, hvilket gav os mulighed for mere målrettede og effektive markedsføringsstrategier.
Skarpere annoncestruktur: At forstå det danske marked først var nøglen. Med vores nye annoncestruktur kunne vi skabe solid vækst i Danmark og efterfølgende nemt udvide vores markedsføringsinitiativer til resten af Europa.
Forbedret tracking: I den digitale tidsalder er det afgørende at have korrekt og dybdegående data. Med den nyimplementerede serverside tracking og offline conversions mm. kunne vi nu med større præcision tracke kunderejser, hvilket gav os mulighed for mere målrettede og effektive markedsføringsstrategier.
Skarpere annoncestruktur: At forstå det danske marked først var nøglen. Med vores nye annoncestruktur kunne vi skabe solid vækst i Danmark og efterfølgende nemt udvide vores markedsføringsinitiativer til resten af Europa.
2. Stærk visuel tilstedeværelse:
Vi bemærkede, at det eksisterende markedsføringsindhold ikke helt afspejlede Arturels kerneværdier og essens. Vores tilgang var at udnytte dette indhold på en måde, der ikke kun fangede forbrugerens opmærksomhed, men også resonerede dybt med dem.
Vi formåede at formidle budskabet på en måde, hvor forbrugeren næsten glemte, de interagerede med en annonce. Med professionelt taget billeder og videoer, der formidlede produktets æstetik og kvalitet, blev vores indhold en samtalestarter, hvilket førte til øget engagement og en naturlig spredning af brandbevidsthed.
Vi formåede at formidle budskabet på en måde, hvor forbrugeren næsten glemte, de interagerede med en annonce. Med professionelt taget billeder og videoer, der formidlede produktets æstetik og kvalitet, blev vores indhold en samtalestarter, hvilket førte til øget engagement og en naturlig spredning af brandbevidsthed.
3. Strømlinet konverteringsstrategi:
Konsistent branding: Det er altafgørende at bevare en ensartethed, fra den første interaktion en kunde har med en annonce til det punkt, hvor de gennemfører et køb. Vores mål var at sikre, at hver berøringspunkt en kunde havde, var gennemsyret af Arturel’s brandværdier.
Emotionelle triggers: For at forstærke kundens rejse og forbedre konverteringerne, blev der arbejdet med emotionelle triggers som social proof via Trustpilot og Google-anmeldelser og skabt en følelse af urgency via tilbud som Arturel x Kvadrat.
Optimering af konverteringsrate: Med den nye webshop kunne vi også bedre styre kundens rejse, hvilket tillod os at fokusere på nøgleelementer, der forbedrer konverteringsrater.
Forøgelse af e-mail liste: Med en imponerende stigning på 185% i antallet af tilmeldte til vores e-mail liste, satte vi straks en ambitiøs digital strategi i værk. Vi anvendte Facebook Lead Ads for at fange opmærksomheden hos potentielle kunder, og det viste sig at være en yderst effektiv metode til at udvide vores e-mail database. Men indsamling af e-mail adresser var kun starten. Ved hjælp af en omhyggeligt planlagt e-mail marketing strategi implementerede vi 9 forskellige e-mail flows, hver med flere e-mails, der var designet til at guide forbrugeren gennem kunderejsen. Disse flows blev suppleret af konsekvente e-mail kampagner, som yderligere formidlede Arturels værdier og gav modtagerne et dybere indblik i den enestående kvalitet af deres produkter.
Emotionelle triggers: For at forstærke kundens rejse og forbedre konverteringerne, blev der arbejdet med emotionelle triggers som social proof via Trustpilot og Google-anmeldelser og skabt en følelse af urgency via tilbud som Arturel x Kvadrat.
Optimering af konverteringsrate: Med den nye webshop kunne vi også bedre styre kundens rejse, hvilket tillod os at fokusere på nøgleelementer, der forbedrer konverteringsrater.
Forøgelse af e-mail liste: Med en imponerende stigning på 185% i antallet af tilmeldte til vores e-mail liste, satte vi straks en ambitiøs digital strategi i værk. Vi anvendte Facebook Lead Ads for at fange opmærksomheden hos potentielle kunder, og det viste sig at være en yderst effektiv metode til at udvide vores e-mail database. Men indsamling af e-mail adresser var kun starten. Ved hjælp af en omhyggeligt planlagt e-mail marketing strategi implementerede vi 9 forskellige e-mail flows, hver med flere e-mails, der var designet til at guide forbrugeren gennem kunderejsen. Disse flows blev suppleret af konsekvente e-mail kampagner, som yderligere formidlede Arturels værdier og gav modtagerne et dybere indblik i den enestående kvalitet af deres produkter.
Resultater
- Ad spend blev skaleret fra 1.000 kr. til 50.000 kr. dagligt.
- I sammenligning med den forrige periode formåede vi at vækst 2919% (25. august 2023)
- 185% stigning i e-mail subscribers
- +10 nye markeder
Med denne tilgang har vi sikret, at Arturel ikke kun oplevede vækst, men også solidificerede sig som en dominerende spiller på markedet for akustisk kunst.
Skal vi også vækste din virksomhed?
Vi kombinerer skræddersyede løsninger med dybdegående strategi og indsigt, så din virksomhed kan dominere det digitale landskab og opnå markante resultater.
Meget tilfreds - Virkelig et cool, ungt og dynamisk team
Looja er effektive og dermed fair ift. pris.
Har brugt en del blandet bureauer gennem tiden.
Men Looja er en af dem der ikke lige bliver skiftet ud foreløbigt ;)
Har brugt en del blandet bureauer gennem tiden.
Men Looja er en af dem der ikke lige bliver skiftet ud foreløbigt ;)
Anders Cederholm
Ejer, Arturel
Kundecases
Se vores cases
Arturel
2919% omsætningsvækst i millionomsætning og +10 nye markeder
N’finity Beauty
Fra 6 til 17 klinikker og Danmarks største kosmetiske klinikkæde på 1 år
Polax
Fra ukendt webshop til markedsleder og anerkendt brand i et konkurrencepræget marked